CURIOSIDADES E CASUALIDADES DA HISTORIA

Cualquier cosa relacionada con esta actividad. Descubrimientos y avances en esta disciplina.
Responder
Mensaje
Autor
fernando87
OPEN WEBER DIVER 2*
OPEN WEBER DIVER 2*
Mensajes: 145
Registrado: 29/Sep/2011, 07:09
Ubicación: Mugardos e Costa da Morte

CURIOSIDADES E CASUALIDADES DA HISTORIA

#1 Mensaje por fernando87 »

Graham Moore e John Moore: escoceses e irmáns, ambos acadaron o título de Sires; un por combatir contra España e outro por defendela...

O Comodoro Graham Moore a bordo da Indefatigable, ía ó mando doutras tres fragatas británicas de guerra: Amphion, Medusa e Lively, unha pequena escadra británica con ordes reservadas e explícitas para capturar outras catro naves españolas ás ordes de Bustamante que voltaban de América e levalas á porto inglés, aínda que isto conlevase un combate sanguento.
Ás 8 da mañá do 5 de outubro de 1804, as naves inglesas interceptan ás españolas, e lles exixen que se dirixan a un porto británico para a súa inspección, cousa á que se nega Bustamante, o oficial de maior rango na flotiña española. De súpeto os ingleses comezaron a bombardear as naves pertencentes a un país co que oficialmente non estaban en guerra, violando o tratado de neutralidade flagrantemente. O primeiro canonazo foi lanzado desde as troneiras da Indefatigable, seguidos polos das tres restantes naves inglesas que xuntas, portaban a bordo maior número de canóns e maior potencia artilleira que as españolas.
A batalla naval do Cabo de Santa María, rematou cómo xa sabemos: A Nuestra Señora de Las Mercedes, voou polos aires o ser acadada na súa santabárbara, o que conferíu aínda máis superioridade se cabe, ás catro fragatas inglesas no fragor do combate. A Medea, Fama e Clara, foron finalmente capturadas e levadas a Inglaterra, cun botín a bordo de tres millóns de pesos que serían depositados no Banco de Inglaterra, onde as pezas españolas foron reacuñadas e convertidas en monedas inglesas de curso legal.
O Comodoro Graham Moore, unha vez arribou a Inglaterra coas presas españolas, faríase rico, pois sería agasallado polo almirantazgo británico con parte deste suculento botín.
Cinco anos despois, concretamente o 16 de xaneiro de 1809, John Moore, irmá do Comodoro, Graham Moore, tentaba cubrir a retirada das tropas británicas de territorio español, (Inglaterra neste intre da historia era aliada de España) asediadas polas tropas galas do xeneral Soult, cando víuse obrigado a darse a volta e combatir na célebre batalla de Elviña ó invasor francés, cando as súas dezmadas, enfermas e famentas tropas tentaban reembarcarse no porto de A Coruña rumbo de novo a Inglaterra. John Moore, caeu morto no combate e foi soterrado nunha tumba que actualmente se atopa no xardín de San Carlos, na cidade de A Coruña, lugar por certo onde tamén se ubica, a praca de mármore conmemorativa do tráxico naufraxio que sufríu o navío da Royal Navy, HMS Serpent, na Punta do Boi o 10 de novembro de 1890, mandada esculpir e colocar nese lugar polos compañeiros da escolta HMS Lapwing.
Neste fermoso e solemne recinto, atópase outra praca conmemorativa do Duque de Wellington, adicada ós galegos que serviron baixo as súas ordes, agradecéndolles o seu valor e entrega na batalla, e conminando ó resto das forzas españolas a facer o propio…ESPAÑOLES DEDICAOS TODOS A IMITAR A LOS INIMITABLES GALLEGOS.

(El texto en galego lo vais a entender perfectamente. No me apetecía traducirlo. Disculpas.)

Fernando

Avatar de Usuario
WebDiveModerador
Moderador
Mensajes: 2045
Registrado: 04/Mar/2003, 22:00

Re: CURIOSIDADES E CASUALIDADES DA HISTORIA

#2 Mensaje por WebDiveModerador »

Graham Moore y John Moore: escocés y hermanos, ambos alcanzaron el título de Señor; uno para el combate y otro para España defienden ...

Comodoro Graham Moore a bordo del Infatigable, estaba al mando de otras tres fragatas de guerra británicos: Amphion, Medusa y Lively, un pequeño escuadrón británico con pedidos registrados y explícito de capturar otros cuatro barcos españoles al mando de Bustamante que regresaba a Estados Unidos y llevarlos el puerto Inglés, aunque esto conlevase un sangriento combate.
A las 8 am el 5 de octubre de 1804, los barcos ingleses para interceptar español, y les obligan a ir a un puerto británico para la inspección, algo que se niega Bustamante, el oficial de más alto rango en el flotiña español. De repente, el Inglés comenzó a bombardear las naves pertenecientes a un país con el que no estaban oficialmente en guerra, violando el tratado de neutralidad descaradamente. El primer cañonazo fue liberado de los troneiras infatigable, seguido por los tres barcos ingleses restantes que juntos, llevan a bordo número mayor de artillería de cañón y más potente que la española.
La batalla naval del cabo de Santa María, terminó como sabemos: El Nuestra Señora de Las Mercedes, voló por el aire para alcanzar en su almacén de pólvora, lo que confiere superioridad aún más si cabe, cuatro fragatas inglesas en el calor del combate. El Medea, Fama y Clara, fueron finalmente capturados y llevados a Inglaterra, con un botín a bordo de tres millones de pesos que serían depositados en el Banco de Inglaterra, donde las piezas fueron reacuñadas español e inglés Monedas transformar en moneda de curso legal.
Comodoro Graham Moore, una vez llegado a Inglaterra con las presas españolas, sería rico, que se entretuvo por el almirantazgo británico con este jugoso botín.
Cinco años más tarde, concretamente el 16 de enero de 1809, John Moore, hermana del comodoro Graham Moore, intentó cubrir la retirada de las tropas británicas de España, (Inglaterra, en este momento de la historia era aliado de España) asediada por las tropas del general galo Soult, cuando se vio obligado a estar alrededor y luchar en la famosa Batalla de La Coruña el invasor francés, cuando sus dezmadas, soldados enfermos y hambrientos trataron de volver a embarcarse en el puerto de a Coruña de regresar a Inglaterra. John Moore, cayó muerto en combate y fue enterrado en una tumba que se encuentra actualmente en el jardín de San Carlos, en la ciudad de A Coruña, por cierto lugar donde también fue sede, complaciendo monumento de mármol al trágico hundimiento del barco sufrido Royal Navy, HMS Serpent, en Punta buey el 10 de noviembre de 1890, envió a tallar y puso en ese lugar para que los compañeros de escolta HMS avefría.
En este recinto hermosa y solemne, es otro praca conmemorando el duque de Wellington, dedicado a Galicia que sirvieron bajo su mando, dándoles las gracias por su valor y entrega en la batalla, y conminando al resto de las fuerzas españolas a hacer lo mismo ... El español dedica TODO imitar el inimitable lOS GALLEGOS.

Avatar de Usuario
Rande_1702
Master Diver Weber
Master Diver Weber
Mensajes: 1744
Registrado: 09/Feb/2007, 14:17
Ubicación: Lugo

Re: CURIOSIDADES E CASUALIDADES DA HISTORIA

#3 Mensaje por Rande_1702 »

Gracias Fernando. Muy interesante.

Avatar de Usuario
angelbarabau
OPEN WEBER DIVER 2*
OPEN WEBER DIVER 2*
Mensajes: 91
Registrado: 07/Ene/2007, 17:18
Ubicación: Viveiro - Lugo
Contactar:

Re: CURIOSIDADES E CASUALIDADES DA HISTORIA

#4 Mensaje por angelbarabau »

Gracias Fernando..moi interesante ,como sempre
http://bajolalineadeflotacion.blogspot.com/

Responder

Volver a “Arqueología submarina”