Espeleobusseig Font Bordonera

Información sobre cursos de buceo técnico, seminarios o quedadas.
Responder
Mensaje
Autor
Avatar de Usuario
Xtreme Dive S.L.
OPEN WEBER DIVER 2*
OPEN WEBER DIVER 2*
Mensajes: 143
Registrado: 28/Dic/2011, 18:28
Contactar:

Espeleobusseig Font Bordonera

#1 Mensaje por Xtreme Dive S.L. »

Imagen

Des d’Xtreme Dive Catalunya iniciem una nova singladura , en la que us anirem proposant una sèrie de sortides de busseig tècnic que esperem siguin del vostre gust. Per aquesta primera trobada us proposem LA FONT BORDONERA!!.

Hem volgut planificar aquesta primera trobada d’espeleobusseig per poder aprofitar les condicions meteorològiques, abans que les pluges de la tardor i el fred de l’hivern ens dificultin aquesta activitat.

La Font Bordonera es una surgència que es troba en ple pre-pirineu molt a la vora de la localitat d’Organyà. La hidrografia d’aquesta cavitat es bastant estable en condicions normals, i la temperatura de l’aigua es estable sobre els 11º.
La cavitat es desenvolupa fonamentalment en una galeria principal, que després de baixar a la cota dels 20mts vora l’entrada, avança de forma bastant estable fins que sobre els 180mts comença un descens fins els 40mts i continua a la zona d’exploració. Tanmateix trobem una galeria secundaria que posteriorment torna a enllaçar amb la principal. Us recomanem l’exce.lent documental de Josep Maria Castellví que podreu trobar en aquest link de Lleida Televisió.
http://lleidatelevisio.xiptv.cat/especi ... del-tethys


L’hora de trobada serà a les 9:30 a l’accés a la cova a la carretera que sortint d’Organyà es dirigeix cap a Fontanisell, si be pels que no coneixeu la localització exacte us proposarem un lloc de mes fàcil trobar per anar junts fins l’accés a la mateixa. Una vegada allà procedirem a muntar l’escala i la instal·lació per tal de baixar el material a l’entrada de la cova. Des d’aquest punt i en funció d les parelles iniciarem de dos en dos les immersions. Al finalitzar les mateixes i una vegada pujat el material fins els cotxes i canviats, us proposem una pícnic a la fantàstica zona habilitada al costat de la cavitat.

Per qualsevol dubte o necessitat de material no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres per tal de facilitar-vos el mateix.

Us hi esperem

Desde Xtreme Dive Catalunya iniciamos una nueva andadura, en la que os iremos proponiendo una serie de salidas de buceo técnico que esperamos sean de vuestro agrado. Para esta primera cita os proponemos LA FONT BORDONERA!!.

Hemos querido planificar este primer encuentro de espeleobuceo para poder aprovechar las condiciones meteorológicas, antes que las lluvias del otoño y el frio del invierno nos dificulten esta actividad.

La Font Bordonera es una surgencia que se encuentra en pleno pre-pirineo muy cerca de la localidad de Organyà. La hidrografía de esta cavidad es bastante estable en condiciones normales, y la temperatura del agua asimismo se estabiliza sobre los 11º.
La cavidad se desarrolla fundamentalmente en una galería principal, que después de descender hasta la cota de los 20mts cerca de la entrada, avanza en cotas bastante estables hasta que sobre los 180mts empieza un descenso hasta los 40mts y continua en la zona de exploración. Asimismo encontramos una galería secundaria, que posteriormente se vuelve a unir a la principal.
Os recomendamos el excelente documental de Josep María Catellví que podéis encontrar en este link de Lleida Televisió
http://lleidatelevisio.xiptv.cat/especi ... del-tethys

La hora de encuentro será a las 9:30 en el propio acceso a la cueva en la carretera que saliendo de Organya se dirige a Fontanisell, si bien para los que no conozcáis la localización exacta os propondremos un lugar de mas fácil encuentro para ir juntos hasta el acceso de la misma. Una vez allí, procederemos a montar la escalera y la instalación para descender el meterial a la entrada de la cavidad. Desde este punto y en función de las parejas iniciaremos de dos en dos las inmersiones. A la finalización de las mismas y una vez subido el material hasta los vehículos y cambiados, os proponemos un picnic en la fantástica zona habilitada al lado de la cavidad.

Para cualquier duda o necesidad de material no dudéis en poneros en contacto con nosotros para mirar de facilitaros el mismo.

Os esperamos
Distribuidores del Rebreather SF2
Distribuidores de Scuba Force
Distribuidores de Mola Mola
Distribuidores de los ordenadores Shearwater
Sponsorizados por Artek
Instructor Training Center SNSI
http://www.xtremedive.com

Responder

Volver a “Formación y Quedadas técnicas”